سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یاد شهدای کربلای ایران

محلی برای فرستادن هدیه ای از ایرانیان به شهدای دفاع مقدس

بزرگ مرد تاریخ

پیوند ها
 
لوگوی دوستان
گنجینه احادیث

 
جستجو گر گوگل


ستارگان آسمان ایران اسلامی

سردار "حسین املاکی" برای نجات جان یک سرباز به شهادت رسید

با توجه به توانمندی نظامی عالی که برخوردار بود به عنوان فرمانده تیپ یکم قدس گیلان به همراه گردان‌های رزمی، فرماندهی عملیات موفقیت‌آمیز نصر 4، ارتفاع ژاژیه و شهر ماووت عراق را بر عهده گرفت و از چنگال بعثیون آزاد ساخت.
به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، در هر کشوری شناخت اسطوره‌های مقاومت برای نسل‌های آینده یک ضرورت است.

آشنایی با اسطوره‌های شهادت و مقاومت ایران اسلامی که ویژگی منحصر به فرد ایمان و معنویت را با آمادگی رزمی و دفاعی خود تلفیق کردند برای نوجوانان و جوانان کشورمان، جذاب و مفید است.

به همین منظور  باشگاه خبرنگاران در نظر دارد تا به معرفی مفید و مختصر شهدای شاخص با عنوان "ستارگان آسمان ایران اسلامی" به ترتیب حروف الفبا بپردازد.


اگرچه همه شهدا و جانبازان و آزادگان و ایثارگران مقاوم و سربلند و عزیز، ستارگان آسمان ایران اسلامی هستند و هرکس در هر شغل و مسئولیتی که قرار دارد و نفس می‌کشد، مدیون این فداکاری‌ها و از جان‌ گذشتگی‌ها است.





سردار شهید حسین املاکی


در شب عاشورای حسینی 1340 در روستای کولاک محله از توابع شهرستان لنگرود دیده به جهان گشود.

وی دوران خدمت مقدس سربازی را در سپاه گذراند و همزمان با آغاز جنگ تحمیلی با اولین نیروهای اعزامی از گیلان به سوی جبهه‌ها شتافت.


 

 

وی توانست در کوتاه‌ترین زمان توان رزمی خود را بروز دهد و بعد از آن در واحد اطلاعات عملیات، مسئولیت فرماندهی یکی از محورهای عملیاتی را در لشکر 25 کربلا به عهده گیرد.  
 
صبر و بردباری در عملیات کربلا 2 در منطقه عمومی حاج عمران و شناسایی‌های بسیار دقیق او باعث شد که لشکر قدس افتخاری دیگر در کارنامه خود به ثبت برساند.

مقام معظم رهبری در این خصوص فرمودند: لشکر قدس در کربلا 2 کربلای دیگر آفرید.


 

 

حسین در عملیات‌های متعددی چون والفجر مقدماتی، والفجر 1، والفجر 4، والفجر 6، والفجر 8، والفجر 9 و عملیات بدر نقش‌ فوق‌العاده‌ای ایفا کرد.  
 
حسین در سال 64 به تیپ قدس گیلان رفت، واحد اطلاعات عملیات تیپ را تقویت کرد و بهترین طرح عملیاتی والفجر 9 را با توجه به شناسایی‌اش در منطقه سلیمانیه ارائه و اجرا کرده و به موفقیت‌های بزرگی دست یافت.  
 
سردار رشید اسلام، حسین املاکی پس از انجام عملیات کربلا 2 و کربلا 4؛ در عملیات کربلا 5 با حفظ سمت فرماندهی محور عملیاتی را در جزیره بوارین بر عهده گرفت.

وی به شایستگی این کار را انجام داد، به طوری‌که نیروهای لشکر اسلام وارد شهرک دوئیجی عراق شدند.




"حسین املاکی" پس از طی رشادت و رزم بی‌امان مجروح شد و پس از بهبود نسبی مجدداً به سوی جبهه‌های نبرد شتافت.

با توجه به توانمندی نظامی عالی که برخوردار بود به عنوان فرمانده تیپ یکم قدس گیلان به همراه گردان‌های رزمی، فرماندهی عملیات موفقیت‌آمیز نصر 4، ارتفاع ژاژیه و شهر ماووت عراق را بر عهده گرفت و از چنگال بعثیون آزاد ساخت.  
 
پس از انجام عملیات نصر 4 سردار شهید حسین املاکی به سمت قائم‌مقام لشکر16 قدس گیلان مشغول خدمت‌گذاری شد.

وی سرانجام در عملیات والفجر 10 در مورخ 9 فروردین 1367 در منطقه عمومی "سیدصادق" در ارتفاعات "بانی نبوک" بر اثر استشمام مواد شیمیایی به آرزوی دیرینه‌اش دست یافت و به سوی معشوق شتافت.  
 
مقام معظم رهبری درباره این شهید بزرگوار که ماسک محافظت شیمیایی خود را برای نجات جان یکی از سربازان به او داد، فرمودند: قهرمان یعنی این.




گفتنی است پیکر مطهر شهید "حسین املاکی" هنوز بر "ارتفاع بانی نبوک" مأوی گزیده است.


روحش شاد و یادش گرامی باد.

باشگاه خبرنگاران




   نوشته شده در جمعه 92/11/11  توسط خادم 







آخرین مطالب


مقام معظم رهبری

درباره ما ...
 
 
کلمات کلیدی
 
 
 
آمار سایت