سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یاد شهدای کربلای ایران

محلی برای فرستادن هدیه ای از ایرانیان به شهدای دفاع مقدس

بزرگ مرد تاریخ

پیوند ها
 
لوگوی دوستان
گنجینه احادیث

 
جستجو گر گوگل


دیروز بدون خاکسپاری

دومین شهید آمر به معروف تهران تشییع شد

پیکر مطهر بسیجی آمر به معروف، دومین شهید ناهی از منکر در سال جاری دیروز در منطقه ستارخان تهران تشییع شد، اما خاکسپاری وی به تعویق افتاد.



به گزارش ایرنا، این شهید ناهی از منکر بر دستان اقشار مختلف مردم تهران اعم از بسیجیان و سپاهیان از محل سکونتش در خیابان استوار منطقه ستارخان به سمت قطعه صالحین بهشت زهرا(س) تشییع شد.
جانباز بسیجی آمر به معروف و ناهی از منکر «مسعود مددخانی» روز شنبه هفته جاری بعد از تحمل 19 سال درد و رنج در بیمارستان بقیه‌الله تهران دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.
شهید مددخانی در سال 1374 در حین اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر با اراذل و اوباش منطقه فلاح در ساختمان در حال احداث درگیر شده و توسط این افراد بعد از ضرب و شتم از بالای ساختمان سقوط کرد و دچار ضایعه نخاعی شد.
گفتنی است، وی 19 سال پیش به همراه تعدادی دیگر از بسیجیان، به یک خانه تیمی نیمه‌ساز که تبدیل به مرکز فسادی در غرب تهران شده بود، با حکم قضایی بسیج وارد می‌شوند که بر اثر ضربه و پرتاب از بالای ساختمان دچار آسیب دیدگی شدید می‌شود. شهید مسعود مددخانی طی 19 سال گذشته 4 بار تحت عمل جراحی قرار می‌گیرد. وی بر اثر جراحات وارده به مشکلات نخاعی مبتلا و جانبازی امر به معروف وی نیز صادر شده است.
سومین روز درگذشت این ناهی از منکر روز پنجشنبه هفته جاری (21 فروردین) ساعت 16 تا 17/30 دقیقه در خیابان ستارخان سه راه تهران ویلا- سالن محراب برگزار می‌شود.
همچنین به گزارش فارس، در مراسم تشییع این شهید در بهشت زهرا(س) خانواده شهید مددخانی که خواهان تدفین وی در قطعه شهدا هستند وقتی با مخالفت مسئولین بنیاد شهید برای تدفین در قطعه شهدا مواجه شدند اجازه خاکسپاری در دیگر قطعات را نیز ندادند.
شهناز فیروزی همسر شهید مددخانی اظهار داشت: طی دو روز گذشته و بعد از شهادت همسرم پیگیری‌هایی انجام شد تا پیکر شهید در قطعه شهدا به خاک سپرده شود اما به دلیل اینکه تاکنون بنیاد شهید و امور ایثارگران با تدفین وی در قطعه شهدا موافقت نکرده است، خاکسپاری پیکر شهید نیز به تعویق افتاده است.
فیروزی افزود: شهید مددخانی با توجه به اینکه پیگیر پرونده جانبازی خود نبود، در بنیاد شهید و امور ایثارگران و بنیاد جانبازان پرونده‌ای نداشت.
وی در گفت‌وگو با تسنیم نیز علت این امر را خواسته خود شهید عنوان کرد و گفت: تنها خواسته این شهید مظلوم که بدون هیچ چشم‌داشتی 19 سال با مجروحیت خود زندگی کرد، تدفین در قطعه شهدا بود و حالا مسئولین بنیاد شهید با آن مخالفت می‌کنند و احراز شهادت ایشان را به ماه‌ها بعد از خاکسپاری موکول می‌کنند به همین دلیل فعلاً پیکر ایشان را دفن نخواهیم کرد.
به گزارش جهان نیوز، به رغم تشکیل پرونده برای وی، قاتل این شهید همچنان متواری است، در حالی که پرونده وی احتمالاً مفتوح می‌باشد.
بنابر همین گزارش، خانواده شهید مسعود مددخانی از مسئولان بنیاد شهید انتظار دارند تا با توجه به سوابق پزشکی و اسناد موجود در پرونده این شهید، نسبت به دفن وی در قطعه شهدا موافقت به عمل آید و تا لحظه انتشار این خبر، همسر و دیگر اعضای خانواده‌اش در منزل شهید، منتظر نظر و رأی نهایی مسئولان به سر می‌برند.
بنیاد شهید: پیگیر ماجرا هستیم
جهان نیوز نیز به نقل از محمد اسفندیاری، مسئول مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، در این باره تأکید کرد: ما هنوز به این نتیجه نرسیدیم که ایشان به عنوان جانباز نزد بنیاد شهید پرونده دارد یا خیر و در حال پیگیری این مسأله هستیم.
وی گفت: برای احراز یک شهید یک شورا تصمیم می‌گیرد که یکی از اعضای آن شورای 3 نفره، نماینده بنیاد شهید است بنابراین اگر در آن شورا شهادت ایشان احراز بشود، ما هم تابع خواهیم بود.
مسئول مرکز روابط عمومی بنیاد شهید افزود: ما باید در ابتدای کار بدانیم که ایشان پرونده جانبازی داشته‌اند یا خیر،‌ اگر هم داشته‌اند چند درصد بوده‌اند. پس از بررسی‌هایی که در حال انجام هست و با پیگیری‌هایی که هم اینک از همسر این شهید داریم، نتایج را در یک گفت‌وگو به اطلاع همگان خواهیم رساند.

منبع: کیهان




   نوشته شده در سه شنبه 93/1/19  توسط خادم 







آخرین مطالب


مقام معظم رهبری

درباره ما ...
 
 
کلمات کلیدی
 
 
 
آمار سایت